March 20, 2010

Now you see it, now you don't

Embarrassing Scott Walker paragraph vanishes

Yesterday Tom Daykin of the Milwaukee Journal-Sentinel reported:
Neither Scott Walker nor anyone from his staff contacted rail equipment manufacturer Talgo to ask them to consider the Super Steel facility before the company made its decision, Talgo executive Ferran Canals told committee members.
But this morning it was gone. Disappeared. It seemed like kind of an important point. Fortunately the alert reader Xoff preserved it.
I am a believer in letting people, both supporters and opponents, know about public meetings that involve developments that have drawn a lot of interest from our readers. — J-S reporter Tom Daykin, March 15, 2010
Huh. What a difference a couple of days make.

eta: Google cache, 19:33:50 GMT.* Maybe he decided to remove all Walker/Super Steel references and save them for a real blockbuster.

* Partly cloudy and 61 degrees F, that must have been before it started blowing and then raining and then freezing and then snowing. Don't care for this weather? Give it a few minutes.


Zach W. said...

Personally, I'm shocked....SHOCKED that Daykin edited his article to remove the reference to Walker and his staff.

Roland Melnick said...

Did you or Christofferson contact Daykin to ask him why the article changed?

illusory tenant said...

Somebody should I guess.

Anonymous said...

If no one asked then you're just jumping to conclusions. I know you don't pretend to be objective in your criticism of Scott Walker, but maybe Daykin pulled it because it wasn't true. Factual inaccuracy is important to some people.

illusory tenant said...

A significant element of the story was deleted without notice. Furthermore it was attributed. It wasn't opinion, or editorializing. It was straight reporting.

Tom Daykin said...

Hey IT...I didn't cut the Scott Walker reference. It was edited out because it was at the end of the story, which ran too long for the space allotted in the paper. I put it at the end of the story because we had already reported Walker’s criticisms, and the city’s responses, in a separate story that my colleague Larry Sandler had written the day before. And I thought the new concerns being raised by Ald. Bauman were more newsworthy (as a matter of fact, I am planning to run another blog item soon just about Bauman’s concerns, given that he is normally a very strong advocate for high-speed rail. Kind of a Nixon goes to China thing….)

If want to talk to me further, I’m at 224-2131.

Anonymous said...

Tom, thank you for responding to IT. Now, the original story was posted at 11:18 a.m. Roughly two hours later, the political angle involving Walker and Super Steel Chairman Fred Luber criticizing Doyle and Barrett was edited out, along with the Walker "criticism". You say the article was "too long" for the paper, according to the editor. Do you mean print or electronic? Doesn't your editor have the space limitations already in place before your initial posting so that you would take that those restrictions into account? Why did he/she somehow decide that your piece was "too long" by early afternoon? Shouldn't the content matter rather than length? As IT states, a "significant element of the story was deleted without notice".

Just curious.

illusory tenant said...

Thanks for stopping by, Mr. Daykin.

Bauman's commercial terms concerns are certainly newsworthy. I mightn't quibble with the editorial decision to emphasize them over the Talgo man's Walker rebuttal but the latter remained important because it was a missing antidote to an earlier J-S report which was -- let's be honest -- less news than assisted leafleting for Walker.

capper said...

Preserving public's right to be informed must be merely a suggestion and not something that the editors at MJS believe in very strongly, especially when it comes to Walker.